Välkommen hit !

Om du nu mot förmodan skulle läsa det här, så är min tanke och fundering hmm… att för mig, är det här ett bra sätt att tömma skallen på en massa tankar och tok, det känns som lite lättare och mindre tungt på nåt konstigt vis, Om du också som jag skulle kunna finna nån nytta och nöje, Ja då har vi ju båda liksom slagit två flugor…. som man nu säger, och tänk på, och ha överseende med, att det är över 30 år sedan jag hade en svenska lektion och det var inte bra då heller, Tack för dina livssekunder du gav min text, jag känner värmen som bidde eller blev som det nu heter. // håkan

lördag 15 september 2012

Känner i bland att jag skulle behöva komma mig upp en bit,  jag menar alltså inte i någon slags karriär eller i någon typ av standard, utan upp en bit över allt annat som finns, upp rent höjd mässigt.
Jag behöver utsikt, och lite avstånd till allt som händer och sker, ibland tränger sig allt för mycket, bara på. Ungefär som när man betraktar en tavla och ett konstverk, kommer man för nära, har man ibland svårt att se vad det föreställer, har man då möjlighet att ta några steg bakåt och ge konstverket några minuter, så helt plötsligt framträder motivet i tavlan, och det som tidigare var en obegripligt färgröra blev  plötsligt ett mästerverk. Enbart med metoden att kliva några steg bakåt och ge konstverket lite mer tid.
Så är det någon som vet en plats, en höjd, lite över allt de andra, där jag kan se allt, lite så där från ovan, sitta ner, ta sig lite tid, ge sig själv en mugg kaffe, känna doften, känna smaken, andas in, andas ut, andas in, andas ut, tills all luft har byts ut, tills de enda som finns i mina lungor är frisk, fräsch, luft och syre, strax ut skickade i blodets vener och artärer via dom yttersta och finaste kärlen i mina lungor, snart uppskickade med express fart till huvudknopp och hjärna, och det är då tanken blir så där klar och redig som en kall höst dag i oktober.
Plötsligt är allt så enkelt, problemen och funderingar klara som korvspad och höstdagar. Så är det nu nån som har koordinaterna eller kartan till höjden eller berget, där man kan se allt lite grann så där från ovan.

//håkan

2 kommentarer:

  1. Bollebergets topp är en bra plats... / Reine

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för tipset Reine, kan vara lite långt för mig att åka. Men du kommer väl i håg att sätta dig själv där, gärna med en kopp kaffe och andas in och andas ut.... //håkan.

      Radera