Välkommen hit !

Om du nu mot förmodan skulle läsa det här, så är min tanke och fundering hmm… att för mig, är det här ett bra sätt att tömma skallen på en massa tankar och tok, det känns som lite lättare och mindre tungt på nåt konstigt vis, Om du också som jag skulle kunna finna nån nytta och nöje, Ja då har vi ju båda liksom slagit två flugor…. som man nu säger, och tänk på, och ha överseende med, att det är över 30 år sedan jag hade en svenska lektion och det var inte bra då heller, Tack för dina livssekunder du gav min text, jag känner värmen som bidde eller blev som det nu heter. // håkan

torsdag 14 juni 2012

Det är sommar och sol och jag har fått min första egna Trocadero läsk, årtalet kan vara kanske 1969, och varför sitter jag nu där och suger i mig en egen Trocadero, jo det är sommar och sol och stormöte i vår by och då fick man sin egna läsk, vilket innebar att man hade läsk en hel dag, jag behövde för första gången inte dela med tre törstande och läsk älskande syskon, och sugandet beror på att är man 8 år så går det inte för sig att sitta och halsa i sig sin egna läsk, för hamnade inte läsken i näsan så hamnade den på den nya fina vita skjortan som var inhandlad på Epa i stora stan för 14,50, billigt men med en styv krage som inte böjde sig för en liten pojkes smala, solbrända och knottbitna hals, här var det till att sitta still och inte böja och vrida sig för mycket på huvudknoppen,
 men var gjorde det när man hade sin egen Trocadero, de gällde att suga med måtta, inte för lite för då orkade inte läsken upp till munhålan och dess smaklökar, och inte för mycket för då kunde ändå läsken hamna via munhålan i näsan och i näsan gillar inte 8 åringar att ha läsk. Det var naturligtvis där som läsken hamnade, eftersom min skicklighet att hantera Trocadero i sugrör nyss hade påbörjas så blev det som det blev, läsk i näsan alltså och då blir det en akutnysning rätt framåt. Rätt framåt för att den styva kragen på den nya skjortan tillsammans med den brända nacken och alla knottbetten omöjlig gjorde någon som helst vridning på nacken, som till följd innebar att min första egna Trocadero hamnade i och med den kraftiga nysningen rakt framåt i den bakre urringningen på pingstsystern från grannbyn, som jag tror höll på att slumra till lite eftersom predikan började vandra in på timme 2, och för att hon så högljudd och tjoande markerade att hon i detta ögonblick blivit duschad i den bakre urringningen med lite Trocadero och för övrigt även det där andra som fanns i min näsa.

Jag älskade stormötet i vår by och Trocadero.

1 kommentar:

  1. Fantastiskt skrivet! Skrattar så tårarna rinner!

    SvaraRadera